Kan du förbättra en manlig libido med rätt diet?

Mäns sexdrift påverkas av många faktorer – allmänt välbefinnande, stress, men också sättet att äta. En korrekt diet kan öka styrkan och fertiliteten och också ge dig energi. Vill du leva ett bra sexliv? Ändra din livsstil och kost till en hälsosammare. Om du inte äter hälsosam mat sjunker din sexlyst. Matbrist och dåliga matvanor påverkar organ, endokrina körtlar men också hormoner negativt. Små dietförändringar gör att du kan öka din libido och njuta av en hög nivå av energi och bra hälsa.

Under de senaste åren har många detaljer, örter, drycker uppfunnits, inklusive myter om produkter som förbättrar styrkan. Fler och fler män lider av libido-störningar, som främst är förknippade med höga nivåer av stress, daglig spänning, ohälsosam livsstil, inklusive användning av stimulantia, men också en otillräcklig diet.

Vad påverkar styrkan?

Kraft är människokroppens förmåga att uppnå sexuella svar. Detta är en term som inte bara gäller kroppens normala reaktioner, utan också för att uppnå en erektion, starta sexuellt samlag, upprätthålla en erektion och även för att avsluta samlag. Förhållandet som är framgångsrikt bör sluta med utlösning. Kraft hos män är ett tillstånd som avgör deras sexuella prestanda. Symtomet på ostörd styrka är möjligheten att få erektion, liksom att ha sexuellt samlag och få det slut.

Om en man har erektionsproblem, oftast på grund av en låg libido. Sedan finns det en minskning av libido, brist på spänning och brist på lust för sex. Det kan också orsakas av en brist på tillfredsställelse genom att närma sig. Minskad styrka är också erektil dysfunktion. Män kan ha problem med att få orgasm. Det kan också vara problem med för tidig utlösning eller försenad utlösning.

ökar libido

Dessa är orsakerna till att män letar efter sätt att bekämpa erektil dysfunktion. Deras vanligaste beslut är att nå en erektionstablett. Det finns många preparat som finns tillgängliga på apotek utan recept. Läkemedel som innehåller l-arginin är till hjälp. Örter som innehåller makroelement och vitaminer som hjälper till att bekämpa erektion är effektiva.

Aphrodisiacs direkt från din livsmedelsbutik

Vad vi äter påverkar hur vi ligger i sängen. En hälsosam kost, berikad med naturliga produkter som stöder nervsystemets och cirkulationssystemets funktion, gör att vi känner mer lust, lättare att locka och uppleva mer intensiva orgasmer. Istället för att experimentera med konstiga afrodisiaka som den spanska flugan, är det bara värt att ta hand om en riktig diet, rik på omega-3-fettsyror och L-arginin. För dessa underbara produkter, gå bara till fiskbutiken och grönsaksodlingen. En rik källa till omega-3-fettsyror är oljig havsfisk, särskilt lax och makrill, samt fisk och vegetabiliska oljor. L-arginin finns i gröna grönsaker, rotgrönsaker, vitlök, ginseng, soja, kikärter, frön, müsli, havreflingor, jordnötter, cashewnötter och valnötter. Studier har visat att L-arginin påverkar sexuell funktion hos män positivt – ökar styrkan och stärker erektioner.

Principerna för diet för libido

Kost på libido bör ge alla nödvändiga näringsämnen med särskild tonvikt på ämnen som påverkar kvaliteten på sexlivet. Det är baserat på principerna om hälsosam kost och är rik på mat med högt näringsvärde. För att öka din sexlyst och förbättra din styrka:

  • konsumerar 3-5 regelbundna måltider under dagen;
  • bibehålla normal kroppsvikt;
  • lägg till grönsaker eller frukt för varje måltid;
  • begränsa konsumtionen av stimulanser, såsom kaffe och alkohol;
  • utesluta snabbmat från menyn och begränsa salt och socker;
  • äter fullkorn – de kommer att vara en källa till B-vitaminer;
  • drick minst 2 liter vätskor dagligen;
  • använd kryddig kryddor som ingefära, chili eller gurkmeja.

Regelbunden fysisk aktivitet bör också vara en viktig del av att upprätthålla sexuell prestanda.

Slutligen produkter som stimulerar önskan

  • Bröd med helt vete med pumpafrön
  • Brun ris, bovete, korn
  • Tunn ostmassa, kefir, yoghurt, kärnmjölk
  • Magert nötkött, kalvkött, fjäderfä – kokt, stuvad utan att steka i fett eller bakas i folie
  • Havsfisk (lax, torsk, sula, pollock) tillagad på grillen, bakad i aluminiumfolie
  • Nötter, mandel, choklad i mått
  • Olja, rapsolja och linolja
  • Broccoli, blomkål, tomater, gurkor
  • Örter och kryddor – ingefära, kanel, anis, muskot
  • Vitlök, selleri, purjolök, persilja, aubergine, broccoli, sparris, alla bladgrönsaker samt paprika, morötter och olika groddar
  • Svampar, särskilt vilda svampar, giror och tryfflar
  • Avokado, björnbär, kiwi och ananas
Sending
User Rating 5 (1 vote)

Utbildad kemist, verksam som kock och kosmetikatillverkare. I början trodde han inte att han skulle binda sin framtid med skönhet och hälsa, men det blev förutbestämt… som tur. För nuvarande driver han en kostmottagning i Malmö som hjälper många människor att förbättra sitt hälsotillstånd. Vinnaren i många skrivtävlingar inom skönhet och hälsa. Författare till ett sortantal intressanta artiklar tillgängliga på internet.